Genel Bilgiler

Fiyatlandırma

Komisyon oranı ve işlem ücreti nedir?

VizyonPOS, üye işyerlerine ve çözüm ortaklarına rekabetçi fiyatlama ve düşük komisyonlarla hizmet sunmaktadır.

Başlangıç ücreti veya herhangi bir sabit ücret ödeyecek miyim?

VizyonPOS’u kullanmak için ödemeniz gereken herhangi bir başlangıç ücreti veya sabit ücret bulunmamaktadır. Ayrıca başlangıç sonrası, verimsizlik, inaktiflik veya sanal POS bakım ücreti vs. gibi sürpriz ücretlendirme de yoktur.

Taksitlendirme

Taksitlendirme nedir?

Bonus, World, Maximum, QNB CardFinans, Paraf, Axess ve Advantage, Bankkart Combo özellikli kredi kartlarına taksitlendirme işlemi, alışveriş esnasında satıcı kurum ile banka arasındaki özel bir anlaşma sayesinde müşteriye alışverişini taksitle ödeme imkânı sunmaktır. Bu taksitlendirmenin vadesi ve oluşacak ilave maliyetler, tamamen satıcı firma ile bankanın arasındaki anlaşmaya bağlıdır.

E-ticaret siteniz üzerinden taksitli olarak ödeme almak istemeniz durumunda, tüm bankalar ile ayrı ayrı görüşmeniz ve her birinden sanal POS talebinde bulunmanız gerekmektedir. Ancak bankalar, küçük ve orta ölçekli firmaların sanal POS taleplerine genellikle olumlu yanıt vermemektedir.

VizyonPOS’u tercih etmeniz durumunda, aynı anda Türkiye’nin en çok kullanılan bankalarının sanal POS’larını sitenizde aktif olarak kullanabilir ve bu bankalara ait kredi kartları ile taksitli olarak hizmet sunabilir ve ödeme alabilirsiniz.

Hangi kredi kartları ile taksitli ödeme alabilirim?

Bonus

Axess

Maximum

Worldcard

Cardfinans

Advantage

Paraf

Bankkart Combo

Taksitli yapılan işlemlerin ödemesi de taksit taksit mi yapılacak?

VizyonPOS’ta taksitli olarak gerçekleşen satışlarınızın ödemeleri taksit taksit değil, ürünü sattığınız fiyat üzerinden komisyon bedeli kesildikten sonra kalan tutarın tamamı olarak hesabınıza aktarım yapılacaktır.

Taksitli işlemlerde uygulanacak komisyon oranı nedir?

VizyonPOS üye iş yerlerine, rekabetçi ve düşük komisyon oranları ve hangi bir işlem ücreti olmadan hizmet alabilirsiniz. Taksitli olarak yapılan işlemlerde ise her bankanın ayrı vade farkı oranları bulunmaktadır. VizyonPOS aracılığıyla rekabetçi ve düşük komisyon oranları ile burada da müşterilerinize avantajlı fiyatlar sunabileceksiniz.

Peşin fiyatına taksit yapabilir miyim?

Evet, yapabilirsiniz. Vade farklarının müşterilerinize yansıtılıp yansıtılmaması tamamen sizin inisiyatifinizdedir.

Başvuru

Başvuru Koşulları

Başvuru koşulları nelerdir?

Üyelik sürecinizi başlatmak için web sitemizde yer alan “Bize Katıl” sekmesinden başvuru türünüzü ve bilgileri doldurarak “Bize Katıl” butonunu tıklamanız ve mail adresinize ulaşan linke tıklayıp açılan sayfadan güvenlik işlemlerinizi ve başvuru türüne göre istenilen bilgi ve belgeleri doldurarak sürecinizi başlatabilirsiniz. Başvurunuzun daha hızlı ve kolay sonuçlandırılabilmesi, bilgi ve belgelerin doğru olması ve aşağıdaki konulara dikkat etmeniz büyük önem taşımaktadır.

– Web siteniz, ürün ve fiyat bilgilerinizle birlikte kullanıma hazır olmalıdır.

– Gizlilik politikası, mesafeli satış sözleşmesi, teslimat ve iade şartları, sitenizin “Hakkımızda”, “İletişim” sayfaları ve Türkçe dil desteği bulunmalıdır.

– Ödeme sayfanızda SSL sertifikası bulunması gerekmektedir.

– Satışa sunduğunuz ürün ile alakalı faaliyet gereği ilgili makamlarca verilen lisans ve belgeler olması gerekmektedir.

– Web sitenizde “VizyonPOS ile Öde”, Visa ve Mastercard logolarının yer alması gerekmektedir.

Gerekli Evraklar

Gerekli evraklar nelerdir?

Başvurunuz esnasında faaliyet konusuna göre istenecek bilgiler değişiklik göstermekte olup aşağıda örnek verilen evrakları, online olarak sistemimize yüklemeniz gerekmektedir.

– İmza sirküleri

– Vergi levhası

– Şirket ortaklarının kimlik fotokopileri

*Faaliyet konusuna göre istenebilecek ek belgeler.

– Adınıza/şirketinize ait banka hesap bilgilerinizin bulunduğu, bankanızdan teslim alınmış bir belge. VizyonPOS Paneli’ne ödeme alabilme amacıyla kaydettiğiniz IBAN numarasını teyit edebilmemiz için, hesap adınızın ve banka IBAN numaranızın yer aldığı, bankanızdan veya internet bankacılığı aracılığıyla teslim aldığınız herhangi bir belge ya da hesap cüzdanınızın ön sayfasını tarafımıza göndermeniz gerekmektedir.

VizyonPOS’u şirket sahibi olmadan kullanabilir miyim?

VizyonPOS hizmetimizden yararlanmak için, bir şirkete sahip olmanıza gerek yoktur. VizyonPOS hizmetlerinden yararlanmak için vergi muafiyet yazısı ile başvuru yapabilirsiniz.

Şahıs şirketim var, VizyonPOS’u kullanabilir miyim?

Şahıs şirketinize ait bilgi ve belgelerle VizyonPOS hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Banka bilgilerimi gösteren belgenin talep edilme sebebi nedir?

Gerekli evraklar arasında yer alan “adınıza/şirketinize ait banka hesap bilgilerinizin bulunduğu bankanızdan teslim alınmış bir belge”, platforma tanımladığınız banka hesabınızın doğruluğunu teyit etmek amacıyla talep edilmektedir. Bunun için ilgili hesabınızdan gerçekleştirdiğiniz herhangi bir işleme ait belge örneğini sisteme yüklemeniz yeterli olacaktır. İlgili örnekte, hesabın kime ait olduğunun ve IBAN numarasının açık bir şekilde görünür olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.

Başkasına ait şirket bilgileri üzerinden VizyonPOS’u kullanabilir miyim?

VizyonPOS hizmetlerinden yararlanabilmek için, hesabınıza yüklediğiniz vergi levhasındaki şahıs ya da firma ismi ile ödemelerin aktarılacağı hesap bilgilerinin uyuşması gerekmektedir. Vergi levhasındaki yazan isim ile ödemelerin aktarılacağı hesap bilgilerinin uyuşmaması durumunda, ödemeler ilgili hesaba aktarılamayarak askıda kalacaktır.

Web sitesinde olması gereken kriterleri (Gizlilik, Mesafeli Satış Sözleşmesi vb.) başvuru formunda nereye ekleyebilirim?

İlgili sözleşmeleri, içeriklerini ve yasal zorunluluk olan bilgileri web sitenize eklemeniz gerekmektedir.

Fiziksel ürün teslimatı yapmıyorum. Yine de mesafeli satış sözleşmesi ve teslimat iade bilgilerini web sitesine eklemem gerekir mi?

Ürün teslimatı yapılmadığı takdirde, satışını yaptığınız hizmet için teslimat iade bilgilerini web sitenize eklemeniz gerekmektedir.

Sözleşmeler

VizyonPOS ile aramızda bir sözleşme olacak mı?

Başvuru sürecinizin sonunda VizyonPOS ile firmanız arasında bir sözleşme imzalanması gerekmektedir. Bu sözleşmeyi başvuru aşamasında dijital olarak imzalamanız yeterlidir.

Sözleşmeleri nereden görebilirim?

Sözleşmelerinizi, VizyonPOS panelinizde bulunan “Hesabım” sekmesi bölümünde görüntüleyebilirsiniz. Başvurunuz olumlu sonuçlandığında, ilgili ekibimiz kayıtlı e-posta adresinize bir bilgilendirme maili iletecektir.

Sözleşmeleri nasıl kabul edeceğim?

Faaliyet gösterdiği her alanda yenilikçiliği ile öne çıkan VizyonPOS, kullanıcılarına kolaylık sağlamak adına “Dijital Sözleşme” dönemini başlatmıştır. Bu doğrultuda, sözleşmeleri ıslak imzalı olarak kargo aracılığıyla bize göndermenize gerek kalmayacağı için başvuru süreciniz çok daha kısalacaktır.

Sözleşmeleriniz, başvuru sürecinizin tamamlanmasının ardından ”Hesabım” sekmesi bölümden görüntüleyebileceksiniz.. Sözleşmelerinizi onaylamanız için yapmanız gerekecek tek şey; VizyonPOS panelinize giriş yaparak, “Hesabım” sekmesinin altında yer alan “Başvuru Süreci” seçeneğinin altında yer alan sözleşmenizi incelemeniz ve sonrasında “Sözleşmeyi okudum ve onaylıyorum.” kutucuğunu tıkamanız ve başvuruyu tamamla demeniz yeterlidir.

Sözleşmeleri imzalayıp tarattıktan sonra size e-posta aracılığıyla göndersem kabul olur mu?

Maalesef bu şekilde yapacağınız bir uygulama kabul olmayacaktır. Sözleşmelerinizi, VizyonPOS panelinizde yer alan “Sözleşmeyi okudum ve onaylıyorum.” linkine tıklayarak onaylamanız gerekmektedir.

Sözleşmelerde değiştirilmesini istediğim maddeler var. Ne yapmalıyım?

VizyonPOS, sunduğu hizmet için standartları olan bir platformdur. Bu standartlarından biri de sözleşmeleridir. Sözleşmelerin içeriği, firmadan firmaya göre değişiklik gösterememektedir. Bu nedenle, sözleşmelerde herhangi bir maddenin çıkartılması ya da değiştirilmesi mümkün değildir.

Başvuru Oluşturma

Nasıl başvuru yapabilirim?

Öncelikle VizyonPOS’ta bir üyelik kaydı oluşturmanız gerekiyor.

Daha sonra, kayıtlı e-posta adresinizle ve başvuruda belirtilen kullanıcı kodunuz ile VizyonPOS paneline giriş yaptığınızda, panelin sol tarafında “Hesabım” sekmesinin altında “başvuru süreci” butonunu göreceksiniz. Bu butona tıklayarak, başvuru ekranına ulaşabilirsiniz.

Açılan başvuru ekranında istenilen bilgi ve belgelerinizi doldurup bilgisayardan seçerek kaydetmeniz ve bir sonraki sekmeye geçmeniz gerekmektedir. Başvuru sayfasında “Başvuruyu Tamamla” sekmede doldurulan bilgi ve belgelerin durumunu görecek ve en alt bölümünde yer alan “Kullanılmak İstenen Hizmetler” bölümünden ödeme yöntemleri seçilir.

Sayfanın en altındaki “Sözleşmeyi okudum ve onaylıyorum.” seçeneğini işaretleyip, “Başvuruyu Tamamla” butonuna tıkladığınızda başvurunuzu gerçekleştirmiş olacaksınız.

Bireysel başvuru nedir?

Tüzel kimliği (vergi levhası, imza sirküsü/beyannamesi) bulunmayan üyelerimiz, iş modellerine bağlı olarak portal ve Link ürünümüz için bireysel başvuru yapabilirler.

Gereken evrakları size kargolamam gerekiyor mu?

Hayır. Gereken evraklarınızı VizyonPOS paneli üzerinden online olarak yüklemeniz yeterli olacaktır.

Belgelerimi yükleyemiyorum, sayfa hata veriyor. Ne yapmalıyım?

Bu noktada belgelerinizin boyutuyla ya da dosya uzantısıyla ilgili bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. Belgelerinizi PDF, PNG veya JPEG dosya uzantıları ile 10 MB dosya boyutunu aşmayacak şekilde tekrar eklemeye çalışmanızı öneririz. Sorunun devamı halinde ise posdestek@vizyonpos.com.tr e-posta adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Başvuru Durumu

Başvurumu yaptıktan sonra size haber vermem gerekiyor mu?

Hayır, bu aşamada bizi bilgilendirmenizi gerektirecek herhangi bir durum yoktur. Siz başvuru formunu doldurarak başvurunuzu tamamladığınızda, bilgi ve belgeleriniz ilgili ekibimizin ekranlarına yansımaktadır. Ekibimiz en kısa sürede bilgi ve belgelerinizi kontrol ederek sizinle iletişime geçecektir.

Başvuru sonucumu ne kadar süre içerisinde öğreneceğim?

Başvurunuzun tüm aşamalarını eksiksiz olarak tamamladığınızda, VizyonPOS ekibimiz 24 saat içerisinde, platformda kayıtlı olan e-posta adresiniz veya iletişim bilgileriniz üzerinden sizinle iletişime geçecek ve başvurunuzla ilgili bilgi vererek sürecinizi yönetmeye başlayacaktır. Siz süreci dilerseniz başvuru ekranlarımızdan online olarak takip edebilirsiniz. İhtiyaç halinde ise ekibimiz sizinle iletişime geçene kadar yapmanız gereken herhangi bir şey bulunmamaktadır.

Not: Mesai saatlerimiz hafta içi 09.00-18.00, cumartesi ve pazar günü yapılan başvurular, pazartesi sabahı 09.00-15.00 saatleri arasında cevaplanmaktadır.

Başvurum ne zaman onaylanır?

VizyonPOS başvuru onaylanma süresi 24 saattir. İş modelinize bağlı olarak ek belge ve bilgi talep edilen durumlarda bu süre uzayabilir.

Ürünler ve Özellikler

VizyonPOS Çözümleri

Ödemelerimi nasıl kontrol edebilirim?

VizyonPOS web sitesi üzerinden üye girişi yaptığınızda karşınıza çıkacak olan kontrol paneli üzerinden ekstrenizi, işlem detaylarınızı, iade işlemlerinizi yönetebilirsiniz.

3D Secure Nedir?

3D Secure, internet üzerinden yapılan alışverişlerin daha güvenli bir hâle gelmesi için Visa ve Mastercard tarafından geliştirilen bir güvenlik sistemidir. Ödeme işleminizi tamamlamak için telefonunuza gelen güvenlik kodunu girmenizi zorunlu hâle getiren 3D Secure, kart bilgileriniz başkaları tarafından ele geçirilse de bu kişilerin alışveriş yapabilmesini engeller ve elektronik güvenliğinizi sağlamış olur. Sistemin Visa kartları kullanımı için hazırlanan uygulamasına “Verified by Visa”, Mastercard kartları kullanımı için hazırlanan uygulamasına ise “SecureCode” isimleri verilmektedir. Bu sistemi aktive etmek için ayrıca bir ücret ödenmesi gerekmemektedir.

3D Secure hizmetini kullanabilir miyim?

Tüm üye iş yerlerimiz, 3D Secure hizmetini ödeme sayfalarında kullanıcılarına opsiyonel olarak sunarak faydalanabilirler. VizyonPOS, riskli gördüğü bazı iş modelleri için 3D Secure seçeneğini zorunlu tutmaktadır. 3D Secure sistemi firmanız için zorunlu olmamasına rağmen faydalanmak istiyorsanız, “Bize Ulaşın” bölümünden ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.

Mobil uygulamam için ödeme altyapısı alabilir miyim?

VizyonPOS Uygulama İçi Ödeme Hizmeti Çözümü sayesinde, mobil uygulamanıza VizyonPOS’u hızlı, güvenli ve kolay bir şekilde entegre edebilirsiniz. Bu çözümden yararlanmak isteyen firma temsilcisinin, “posdestek@vizyonpos.com.tr” üzerinden firmasını ve iş modelini anlatan bir mesaj göndermesi gerekmektedir. Sonrasında ilgili ekip, konuyu değerlendirerek firma temsilcisine bilgilendirme yapacaktır.

Fraud (Sahtecilik) Hizmeti Çözümü nedir?

Türkçede sahtecilik anlamına gelen “fraud” kelimesi, e-ticarette çalıntı kart kullanarak veya kart bilgilerinin kopyalanarak kullanımı suretiyle yapılan online alışverişleri ifade etmektedir. Bu filtreler ile internetten alışverişte sahteciliğe karşı hem kendinizi hem de müşterilerinizi koruyabilirsiniz. Konuyla ilgili daha detaylı bilgiye “Şüpheli İşlemler” bölümünden ulaşabilirsiniz.

Hangi cihazlar ile VizyonPOS hizmetlerinden faydalanabilirim?

VizyonPOS hizmetlerinden aşağıdaki özelliklere ve yazılımlara sahip cep telefonları, tabletler, dizüstü ve masaüstü bilgisayarlardan faydalanabilirsiniz.

VizyonPOS Mobil Uygulaması’ndan faydalanabilmek için cep telefonunuzun işletim sisteminin minimum gereksinimleri şunlardır:

  • iOS 9 ve üzeri
  • Android 5 ve üzeri

VizyonPOS Web Uygulaması’ndan faydalanabilmek için tabletinizde, dizüstü veya masaüstü bilgisayarınızda aşağıdaki tarayıcılardan birisi bulunmalıdır:

  • Internet Explorer 11 ve üzeri
  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Safari
  • Opera
  • Yandex Browser
  • Brave Browser
Sanal POS hizmetini VizyonPOS’tan almadan, sadece yerel alternatif ödeme yöntemini entegre etmek istiyorum. Mümkün mü?

Kullanmak istediğiniz Alternatif Ödeme Metotları’nı sitenize entegre edebilmek için, VizyonPOS ile Sanal POS sözleşmesini imzalamanız gerekmektedir. VizyonPOS Sanal POS’u aktif olarak kullanmak gibi bir mecburiyet yoktur. Sadece seçtiğiniz alternatif ödeme yöntemini müşterilerinize sunabilirsiniz.

Alternatif Ödeme Metotları ile gerçekleşen işlemler iptal/iade edilebilir mi?

Alternatif Ödeme Metotları ile gerçekleştirilen işlemlerin iptal ve iadesini, VizyonPOS Paneli üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

E-ticaret sitem için hangi Alternatif Ödeme Metodu daha uygun olur?

İhtiyaçlarınız doğrultusunda size en uygun Alternatif Ödeme Metodunu sunmak adına, Satış Ekibimiz ile iletişime geçmenizi öneririz.

Alternatif Ödeme Metotları’yla yapılan ödemelerde taksit imkânı sunuluyor mu?

Hayır, Alternatif Ödeme Metotları’nın taksit imkânı bulunmuyor.

VizyonPOS nedir?

VizyonPOS ürünü, e-ticaret siteleri için ödeme altyapısı sunar. Tek anlaşma ile tüm kartlara taksit yapabilmenizi sağlayan VizyonPOS ile ödeme almaya başlamak için iki yol vardır. Bu yollar; API entegrasyonu ve hazır ödeme formu kullanımıdır. Her iki yöntemle de taksitli satış avantajlı ve düşük komisyon oranlarıyla anında kullanmaya başlayabilirsiniz.

VizyonPOS özellikleri nelerdir?

VizyonPOS sayfasında ürünün tüm özelliklerini detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

VizyonPOS hangi para birimlerini destekliyor?

Şu an için sadece TL kullanılmaktadır. İlerleyen tarihlerde döviz olarak da ödeme yapılabilecektir.

VizyonPOS Paneli’nde hangi detayları kontrol edebilirim?

VizyonPOS Paneli’nden takip edebileceğiniz bilgiler özetle aşağıdaki gibidir:

– İşlem detayları (Zaman, tutar, vs. tüm işlem kırılımlarını görebilmenizi sağlar.)

– İptal ve İadeler

– Taksit ve Komisyon Yönetimi

– Para Gönderimi (Hesabınıza yatacak gelecek dönem tutarı ve hesabınıza yatmış geçmiş döneme ait tutarları görüntüleyebilirsiniz.)

– Faturalarım

– Kullanıcı Yönetimi (Kontrol panelinizi kullanan kişileri yönetebilirsiniz.)

Üye İşyeri Ödemeleri

Ödemeler

Ödemeler tarafıma ne zaman aktarılacak?

VizyonPOS aracılığıyla aldığınız tüm ödemelerin hesaba aktarılması başvuru aşamasında yapılan başvuru ile sektör ve anlaşmaya göre değişiklik göstermektedir.

VizyonPOS Paneli’nizin “Yönetim” sayfasında görebileceğiniz, para aktarım sürecinize ve başvuru aşamasına belirlenen şartlar ile ödemeleriniz hesabına aktarılacaktır. Sonrasında ise para gönderim aktarım sürecine uygun olarak sabit aralıklarla size gönderilecektir.

*Ödeme süreleri sözleşme şartlarına bağlı olarak ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir.

Ödemelerimi nereden kontrol edeceğim?

Web siteniz üzerinden gerçekleşen işlemlerin ödemelerini, VizyonPOS Paneli sayfanızda yer alan “Sanal Pos İşlemleri” bölümünden kontrol edebilirsiniz.

VizyonPOS’u web siteme entegre ettikten sonra, ödemeler hangi aralıklarla hesabıma aktarılacak?

Ödemeler başvuru aşamasına ve sözleşme şartlarıyla belirlenen periyodlarla paylaşılan banka hesabına aktarımı sağlanacaktır.

*Ödeme süreçleri sözleşme şartlarına bağlı olarak ve iş modeline göre değişiklik gösterebilir.

Blokaj süresi nedir?

Blokaj süresi müşterinizden başarılı bir şekilde ödeme alındıktan sonra paranın size gönderilmesi için beklenen süredir.

Para gönderim süresi nedir?

Para gönderim süresi, müşterinizden alınan ödemelerin size gönderim sıklığını belirler.

Blokaj süresinin sebebi nedir?

Blokaj süresinin en önemli sebebi, e-ticarette sıklıkla rastlanan ters ibraz (Chargeback) riskidir. Ayrıca anlaştığımız bankaların uyguladığı kriterler de blokaj süresi ile çalışmamıza sebep olmaktadır. Buna göre başvuru sürecinde belirlenen aralıklarla değişik raporlama kriterleri uygulanır ve bu süreçten sonra ödeme yapılır. İlerleyen dönemde blokaj süreniz, hacminiz ve sattığınız ürünler de göz önünde bulundurularak süreler kısaltılabilir.

Tarafıma yapılacak ödeme tutarını önceden bilecek miyim?

Alıcılarınızdan gelen ödeme ve iadelerin toplamını ve detaylı raporunu, işlemler tamamlandıktan bir gün sonra günlük olarak VizyonPOS Kontrol üzerinden takip edebilirsiniz.

İşlemlerimi nereden kontrol edebilirim?

Detaylı işlem raporunuzu, belirlediğiniz tarih aralığına göre “İşlemler” sekmesi üzerinden oluşturabilir ve bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

İade ve İptal İşlemleri

İptal işlemi nedir?

VizyonPOS üzerinden tahsil edilen bir ödeme, banka kuralları gereği aynı gün içinde (gün sonu yapılmadan) iptal edilebilir. İptal işleminin iadeden farkı, ödeme ile aynı gün yapılabilmesi ve kart ekstresine girdi/çıktı olarak yansımamasıdır.

İptal veya iade işlemini nasıl yapacağım?

VizyonPOS Paneli’nde yer alan “İptal ve İade” menülerinden tüm işlemlerinizi listeleyebilirsiniz.

İade veya iptal etmek istediğiniz işlemi, listeden bulduktan sonra ödemeyi iptal etmek için ekranın en sağında yer alan “İptal Et” butonuna tıklamanız yeterlidir. Ödemenin iptalini gerçekleştirdiğiniz zaman, tüm tutar kullanıcının kartına tekrar aktarılacaktır. Ancak iptal işlemi, ödeme ile aynı gün içerisinde yapılmalıdır. Aksi takdirde “İptal Et” butonu çalışmayacaktır.

İade etmek için Yönetim Panelinden “Pos Ödemeleri” sekmesinden kırılım detayına girip, ekranda yer alan kısma tutar girilir “İade Et” butonuna tıklamanız yeterlidir.

İade talepleri için ekstra bir ücret ödeyecek miyiz?

İşlem gerçekleştikten sonra yapılan iadeler iptal olarak kabul ediliyor. İade ne zaman gerçekleşirse gerçekleşsin, herhangi bir ücret kesintisi söz konusu değildir.

İadeler müşterimin kartına ne kadar sürede geçecek?

İade işlemleri online olarak gerçekleşmektedir. Bu nedenle “İade Et” butonuna tıkladığınızda, ödeme otomatik olarak iade edilecektir. İade işlemleri, kredi kartları ile yapılan ödemelerde 1-3 iş günü içerisinde, debit (bankamatik) kartlar ile yapılan ödemelerde ise 7-14 iş günü içerisinde kart hesabına yansımaktadır.

Müşterime tutarı nasıl iade edeceğim?

VizyonPOS Paneli sayfanızda yer alan “Pos Ödemeleri” bölümünde ilgili ödeme işleminin detayına tıkladığınızda, ekrana “İade Et” butonu çıkacaktır. İade işlemleriniz tutar girerek bu butona tıklamanız için yeterli olacaktır.

İade işlemleri online olarak gerçekleştiğinden, “İade Et” butonuna tıkladıktan sonra işlemin geri alınamayacağını önemle hatırlatmak isteriz.

Faturalandırma

Faturalandırma işlemleri nasıl olacak?

VizyonPOS platformunu kullanmanız durumunda, VizyonPOS’a herhangi bir fatura kesmeniz gerekmemektedir. Web sitenizde VizyonPOS üzerinden gerçekleşen başarılı işlemlerin faturalandırma süreci aşağıdaki gibi işleyecektir.

Müşterinizin ödediği toplam tutar için, müşteriniz adına kapalı fatura düzenlemeli ve bu faturayı, ürünle/hizmetle birlikte müşterinize göndermelisiniz.

VizyonPOS’ta ödemenizin hesabınıza aktarılma aşamasında, toplam tutar üzerinden kesilen komisyon ve vade farkları için firmanız adına fatura düzenlenecek ve periyodik aralıklarla bu faturalar size iletecektir.

VizyonPOS’un e-ticaret sitenizde gerçekleşen ödeme işlemlerinin altyapısını sağlaması sebebiyle firmanız adına kestiği bu komisyon/hizmet faturalarını, ilgili işlem ödemesinde hizmet bedeli olarak gösterebilir ve muhasebeleştirebilirsiniz.

Faturalarım bana iletilmedi. Ne yapmalıyım?

VizyonPOS’un firmanız adına kestiği komisyon faturası VizyonPOS panelinde “yönetim” sekmesi altında “faturalar” kısmında görüntüleyemiyorsanız “posdetek@vizyonpos.com.tr” adresi üzerinden ilgili ekibe mesaj göndererek bilgi isteyebilir veya destek hattımızdan ekibimize ulaşabilirsiniz. Destek ekibimiz en kısa sürede size yardımcı olacaktır.

Entegrasyon

VizyonPOS API Entegrasyonu

VizyonPOS API entegrasyonu nedir?

VizyonPOS API entegrasyonu, açık ve kapalı kaynaklı altyapılardan farklı olarak tamamen sizin ve firmanızın ihtiyaçlarına yönelik özel olarak geliştirilen yazılımlardır.

Hızlı Entegrasyon (Kolay API) dokümanlarına ulaşmak için tıklayınız:  https://docs.vizyonpos.com.tr

Web sitesi tarafımızca geliştirildi. VizyonPOS’u en kolay şekilde nasıl entegre edebilirim?

Tarafınızca geliştirilen bir yazılım ile kodlanan web sitenize, VizyonPOS’u kopyala-yapıştır kadar hızlı ve sorunsuz bir şekilde entegre edebilmeniz mümkündür.

Daha detaylı bir dokümana ihtiyacım var. Ne yapabilirim?

Altyapısı VizyonPOS API entegrasyonu ile geliştirilen web siteniz için daha ayrıntılı dokümana ihtiyacınız varsa, VizyonPOS Entegrasyon Ekibi size yardımcı olacaktır. posdestek@vizyonpos.com.tr adresi üzerinden mesaj göndererek ulaşabilirsiniz.

VizyonPOS ödeme formunda değişiklik yapabilir miyim?

VizyonPOS ödeme formunun tasarımında, ekibimize ile iletişime geçerek değişiklik yapabilirsiniz. Ödeme formunda yapmak istediğiniz tasarım değişikliği için yazılım konusunda belirli bir yetkinliğinizin olması gerektiğini, aksi bir durumda ise özel yazılım desteğine ihtiyaç duyacağınızı önemle belirtiriz.

Entegrasyon Durumu

Entegrasyonu tamamladım ve testlerde herhangi bir soruna rastlamadım. Canlı ödeme almaya ne zaman başlayacağım?

VizyonPOS kontrol panelinizde “Başvuru” bölümünden başvurunuzu tamamladıktan sonra, hesabınız ilgili ekibimiz tarafından incelenecek. Bu süreçte başvuru sayfasında yer alan online sözleşmeyi inceleyebilirsiniz. Bu online sözleşmeyi yine VizyonPOS Paneli’nde “Başvuru Tamamla” kısmından onayladıktan ve sanal POS için kullanıcınızı oluşturduktan sonra canlı ödeme almaya başlayabilirsiniz.

Entegrasyon sürecinde farklı sorunlar yaşıyorum, ne yapmalıyım?

Yaşadığınız sorunu detaylandırarak, posdestek@vizyonpos.com.tr adresi üzerinden ekibimize mesaj gönderebilirsiniz. Ekibimiz size hızlı bir şekilde yardımcı olacaktır.

API ve güvenlik anahtarımı göremiyorum. Sebebi nedir?

Apı ve güvenlik anahtarını görüntüleyebilmeniz için başvurunuzun onaylanmış ve kullanıcınızın oluşturulmuş olması gerekmektedir.

Güvenli Ödeme

Ters İbraz (Chargeback)

Ters ibraz (Chargeback) nedir?

Ters ibraz; Visa, Mastercard, Amex, Troy gibi uluslararası ödeme kuruluşlarının şartları arasında yer alan ve kart kullanıcısını korumayı amaçlayan kuraldır. Kredi kartı hamilleri, gerçekleştirmiş oldukları işlemler karşısında iş yeri ile sorun yaşarsa veya kendisi tarafından gerçekleştirilmemiş işlemler olduğunu tespit ederlerse bu işlemlerle ilgili olarak kartı veren bankaya harcama itirazı (chargeback) başvurusunda bulunma hakkına sahiptir. Bu işleme “ters ibraz” denir.

Ters ibraz (Chargeback) prosedürü nasıl işler?

Ters ibraz işlemlerinde genellikle aşağıdaki prosedür işlemektedir:

– Kart sahibi, kartın ait olduğu bankaya itirazını iletir.

– Kart sahibi banka, bu itirazı VizyonPOS’un bankasına yönlendirir.

– VizyonPOS ilgili itiraz için üye iş yerinden işlem ile ilgili belgeleri talep eder.

– Üye iş yeri ilgili belgeleri VizyonPOS ekibine iletir ve ekip de ilgili bankaya iletir.

– Eğer iş yerine tanınan sürede hiç belge iletilmediyse veya gönderilen belgeler yeterli görülmezse, itiraz edilen tutar VizyonPOS tarafınan iş yeri hesabından çekilir ve kart sahibi bankaya iade edilir.

-Gelen belgeler yeterli görülürse, kart sahibi tarafından başlatılan itiraz reddedilir.

Süreç sonunda sağlanan belge ve bilgilerin kartı veren banka tarafından yetersiz/geçersiz bulunması durumunda, kart hamilinin itiraz sürecini devam ettirme hakkı vardır. Bu durumda itiraz, iş yeri bankasına tekrar iletilir ve iş yeri bankası tarafından konu ile ilgili yeni bilgi/belge talebi yapılabilir.

Kart hamilleri hangi nedenler ile ters ibraz (Chargeback) talebinde bulunabilir?

Ters ibraz talepleri genelde şu nedenler ile gerçekleşmektedir;

– Belge talepleri

– Kart hamilinin işlemi hatırlamaması

– Kart hamili onayı dışında gerçekleşen işlemlere itirazlar (Dolandırıcılık itirazları)

– Süreç hatası itirazları (Mükerrer işlem, İşlem tutarında farklılık, vb.)

– İptal/İade işlem itirazları

– Ürün/Hizmet temini itirazları

– Satın alınan ürün/hizmetin hasarlı, kusurlu, tarif edildiği gibi olmadığı itirazlar

– Provizyon hatası itirazları

Kart sahiplerinin ters ibraz (Chargeback) talebinde bulunabilme süreleri ne kadardır?

İtiraz süresi, itirazın nedenine göre değişiklik göstermekte olup, hiçbir koşulda işlemin karta yansıma tarihinden itibaren 540 günü aşamaz. Bu süre içerisinde kalmak koşuluyla kart hamillerinin

– Ürün/hizmet temini ile ilgili itirazlarda, beklenen teslim tarihinden,

– İade /iptal belgesi söz konusu olduğunda, iade/iptal belge tarihinden,

– Diğer itiraz türlerinde ise işlemin karta yansıma tarihinden itibaren en fazla 120 günlük itiraz süreleri vardır.

– Otel işlemlerinde otelden ayrılma (check-out) tarihi, araba kiralama işlemlerinde arabanın iade edildiği gün işlem tarihi olarak kabul edilir.

Ters ibraz (Chargeback) durumunda hangi belgeler geçerlidir?

Bu durumda geçerli olacak belgeler, itiraz sebebine göre farklılık gösterebilmektedir. İtiraz durumunda en çok geçerliliği olan belge, kargo firması tarafından işlem sahibine imzalatılmış olan teslimat belgesidir. Burada önemli olan imzanın işlem sahibine ait olmasıdır. Farklı kişilerce imzalanan belgeler banka tarafında geçerli olmayacaktır. Genel olarak ters ibraz durumunda üye iş yerinin iletmesi gereken belgeler (fatura, kargo teslim belgesi, kart sahibi ile yapılan sözleşme, sipariş detaylarını gösteren belgeler vb.) olarak sıralanabilir. Belgeler bankaya iletildikten sonra, itiraz prosedürünün sonucu iş yeri ve kart sahibi bankaları tarafından belirlenecektir.

Ters ibraz (Chargeback) oluşması durumunda iade nasıl yapılmalıdır?

İptal/iade işlemleri Yönetim Paneli’nde işlem seçilerek ilgili işlemin yapıldığı karta yapılmalıdır. Kullanıcının talebi nedeniyle farklı bir karta, isme ya da bir banka hesabına EFT/havale olarak yapılmamalıdır.

Ters ibraz (Chargeback) riskini artıran unsurlar nelerdir?

Fraud kontrolü ile sahtecilik oranlarını en aza indirgemek için aşağıdaki unsurlar dikkate alınmalıdır:

– Denenen işlemin başarılı olarak sonuçlanmamasına rağmen, aynı veya farklı kartlar denenerek işlem yapılmaya çalışılması,

-Tekrarlı işlemlerin denenmesi

– Anlamsız, ücretsiz e-posta adresleri kullanılması,

– Aynı kartla kısa süre içerisinde, düşük tutarlı birçok ödeme denemesinin yapılması,

-Ödeme yapılırken kullanılan kart ile ilgili olarak, bankadan, çalıntı-kaybolan kart uyarısı gelmesi,

– Aynı IP adresi üzerinden, kısa süre içerisinde farklı kartlar ile ödeme yapılmaya çalışılması,

– Daha önce platform üzerinde yasaklanmış bir kart ile ödeme yapılmaya çalışılması,

– Aynı kartın farklı bir IP adresi üzerinden kullanılması,

– Aynı IP adresi üzerinden bir saatte/günde üçten fazla işlem yapılması

– Aynı kart ile farklı son ödeme tarihleri denenerek ödeme yapılmaya çalışılması,

– Tek bir kart ile farklı IP adresleri üzerinden işlem yapılmaya çalışılması.

3D Secure Sistemi’ni kullanabilir miyim?

VizyonPOS, tüm üye iş yerlerine ve riskli gördüğü bazı iş modelleri için 3D Secure seçeneğini zorunlu tutmaktadır.

Şüpheli işlem nedir?

Şüpheli işlem aklama ve terörün finansman alanına ilişkin bir terimdir. Başta finans kuruluşları olmak üzere, kara para aklama ve terörün finansmanı ile mücadele kapsamında yükümlü kabul edilen kişiler nezdinde yapılan işlem veya müşterilik ilişkilerinde gerçekleştirilen işlemlerin kara para aklama veya terörün finansmanı ile ilgili olduğuna yönelik şüpheleri ifade etmek için kullanılır.

Bir işlemin şüpheli olduğunu nasıl anlayabilirim?

Bir işlem sürekli tekrarlanıyor veya aynı ürün sürekli alınıyor, kart üzerinde yer alan isimle ödeme sayfasına yazılan ismin farklı görünüyorsa bu gibi durumlarda işlem, şüpheli işlem olarak değerlendirilebilir.

Şüpheli işlem statüsündeki işlemin sonucunu nasıl öğrenebilirim?

VizyonPOS’un ilgili birimleri şüpheli işlem statüsündeki işlemlerin kontrol ve incelemelerini yapar ve gerekirse talep edilecek bilgiler doğrultusunda süreci izler. Üye iş yeri işlem durumunu VizyonPOS panelinden takip edebilir.

Fraud (Sahtecilik) Hizmeti Çözümü’nden kimler yararlanabilir?

VizyonPOS’a sahip tüm üye işyerleri bu hizmetten ekstra bir ücret ödemeden faydalabilmektedir.

Genel Destek Soruları

IBAN numaramı nasıl değiştirebilirim?

Banka bilgilerinizi güncelleyebilmemiz için, VizyonPOS’a kaydolduğunuz e-posta adresiniz üzerinden yeni hesap bilgilerinizin yer aldığı bir dekont belgesini veya internet bankacılığı kullanıyorsanız, yine bu detayların yer aldığı bir ekran alıntısını bizimle paylaşmanız gereklidir.

E-posta adresimi nasıl değiştirebilirim?

VizyonPOS Paneli üzerinden aşağıdaki adımları takip ederek e-posta adresinizi değiştirebilirsiniz:

VizyonPOS Panel>Ayarlar>Profil>E-mail Ayarları bölümüne geldiğinizde:

1-) Güncellemek istediğiniz e-posta adresini yazmanız gerekmektedir.

2-) “E-mail Değiştir” butonuna tıkladığınızda “mail adresine onay maili gönderilir”.

3-) Üyeliğinizde bulunan mail adresine doğrulama maili gönderilecektir.

4-) Gelen doğrulama maili üzerinden e-posta adresinizi güncelleyebilirsiniz.

Müşterim iade talep ediyor, iade işlemini gerçekleştirebilir misiniz?

Hesap güvenliği açısından gerçekleşen işlemlere müdahale edememekteyiz. Bu nedenle “İşlemler” bölümünden ilgili işlemin iadesini gerçekleştirebilirsiniz.

Genel ret hatası nedir?

57, 12 ve 05 kodlu hatalar, e-ticarette en çok karşılaşılan hatalardır.

Hata, kart bankası tarafından bize dönmüştür. Kart güvenliği nedeniyle her hata kodunun detaylı açıklaması bulunmayabilir. 0005 hatası da bu kodlardan biridir. Genel olarak 0005 hata kodu aşağıdaki durumlarda dönebilir. Hatanın gerçek nedeni ile ilgi kart sahibinin bankası ile görüşerek detaylı bilgi alabilirsiniz.

Kısmi iadeyi nasıl yapabilirim?

VizyonPOS üzerinden yapılan işlemlerde kısmi iade gerçekleştirilememektedir.

İadem neden hâlâ hesabıma yansımadı?

Kredi kartı ile yapılan işlemlerin iadesi kart bankanıza bağlı olarak 1-3 iş günü, banka kartı ile yapılan işlemlerin iadesi ise 7-14 iş günü içerisinde hesaba yansımaktadır.

Aynı API anahtarlarını ikinci sitemde kullanabilir miyim?

Aynı API anahtarını 2. sayfada kullanamazsınız. Bunun için VizyonPOS ekibi ile iletişime geçerek süreçler hakkında bilgi alabilirsiniz.

VizyonPOS komisyon oranlarına nasıl ulaşabilirim?

VizyonPOS Yönetim Paneli’nde yer alan “Hesabım” menüsü altından ulaşabilirsiniz.

Cep telefonumu nasıl güncelleyebilirim?

VizyonPOS Paneli üzerinden aşağıdaki adımları takip ederek cep telefonu numaranızı değiştirebilirsiniz:

VizyonPOS Panel>Ayarlar>Profil>Telefon Ayarları bölümüne geldiğinizde:

1-) Güncellemek istediğiniz cep telefon numarasını yazmanız gerekmektedir.

2-) “Telefon Değiştir” butonuna tıkladığınızda “Telefon numarasına onay mesajı gönderilir”.

3-) Üyeliğinizde bulunan telefon numarasına ulaşan onay kodunu ekrana girerek cep telefon numaranızı güncelleyebilirsiniz.

DESTEK HATTI

Size yardımcı olmak için buradayız. İstek, öneri, destek ve görüşlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Bizimle info@vizyonpos.com.tr E-Posta adresinden veya 0850 533 0333 telefon numarası ile iletişime geçebilirsiniz.